Avaleht Tervis 5 nõuannet stressi maandamiseks
5 nõuannet stressi maandamiseks

5 nõuannet stressi maandamiseks

Foto: Margus Vilisoo / MxM Stuudio
Foto: Margus Vilisoo / MxM Stuudio

Stress on emotsionaalne pingeseisund, mis tekib välis- ja sisekeskkonna ulatuslikul muutumisel. Väikest igapäevast stressi vajame me kõik, see motiveerib meid üles tõusma, sunnib vastu astuma väljakutsetele ja hoiab meid mõnusalt ärevuses. Kui aga pinged on sagedased ja taastumiseks pole piisavalt aega, hakkab enesetunne kannatama.

Jagame teiega viite nõuannet, mis aitavad stressi maandada.

Lülita teler välja

Liigne töötamine ja teleri vaatamine ei sobi omavahel kokku. Tee mõned telerivabad õhtud ja võrdle enesetunnet nende õhtutega, mil oled peale pikka tööpäeva telerit vaadanud. Lisaks enesetunde paranemisele annab see aega oma kaaslase või lastega suhtlemiseks, kodutööde tegemiseks, lõõgastavaks vanniskäiguks või hoopis varem voodisse heitmiseks.

Liigu terviseks 

Kindel viis stressi vähendada on trenni teha. Heas vormis inimesed on stressile vastupidavamad ja nende stressilävi on kõrgem. Trenni tegevad iniemsed suudavad kiiremini pingelisest olukorrast välja tulla.

Lõõgastu vannis 

Soojas vees ligunemine rahustab närvisüsteemi. Toime on tugevam, kui lisada vannivette rahustavat eeterlikku õli.
 
Õpi mediteerima 

Mediteerimise kunst on universaalne traditsioon, mille juured ulatuvad tuhandete aastate taha enne praeguse tsivilisatsiooni tekkimist. Mediteerimine on imeline praktika, milles jäetakse seljataha kõik hirmud, igatsused ja negatiivsed emotsioonid. Meditatsioon võib normaliseerida stressihormoonide taset, lõdvestada lihaseid ja rahustada pekslevat südant. Kui sul aega pole aega igapäevaseks meditatsiooniks, proovi teha igapäevaseid asju vaimselt keskendununa.

Mine kontserdile 

Muusika kuulamine alandab stressi taset ning vähendab ärevustunnet. Rahustava muusika kuulamine aitab vaimul lõdvestuda ning kehal ja ajul paremini puhata.

Kommentaarid