Avaleht Tervis 5 põhjust suitsetamisest loobumiseks
5 põhjust suitsetamisest loobumiseks
Tervis
0

5 põhjust suitsetamisest loobumiseks

0

5 põhjust suitsetamisest loobumiseksMaailma Tervishoiuorganisatsiooni (WHO) väitel tekitab tubakas kergemini sõltuvust kui heroiin, kokaiin, alkohol, kofeiin ja marihuaana. On aeg lõpetada!

Kuigi suitsetamisest loobumine ei ole lihtne, on tulemus seda väärt. Suitsetamisest loobumisega võidad mitmeid hüvesid, mis aitavad suitsuvaba elu täiel rinnal nautida. American Cancer Society toob välja viis peamist põhjust suitsetamisest loobumiseks.

5 põhjust tubakast loobumiseks 

1. Tubakast loobujad, olenemata east, elavad suure tõenäosusega kauem kui temaealised suitsetajad, kes jätkavad suitsetamist.
2. Enne 50. eluaastat tubakast loobujate ellujäämise tõenäosus järgmise 15 aasta jooksul on 2 korda suurem võrreldes nendega, kes jätkavad suitsetamist.
3. Enne 35. eluaastat tubakast loobujatel väheneb haigestumisrisk suitsetamisest tingitud haigustesse 90%.
4. Suitsetamine on kahekordselt kallis: pakk sigarette päevas aasta jooksul maksab keskmiselt 1000 eurot, suitsetamisest põhjustatud krooniliste haiguste ravi aga mitukümmend korda rohkem.
5. Vanemate suitsetamisest loobumise eeskuju vähendab laste tubaka tarbimise motivatsiooni ja kaitseb lapsi passiivse suitsetamise võimlike ohtude eest.

Kuidas suitsetamisest loobuda? 

Hari ennast 

Kui palju sa tead suitsetamise riskidest? Uuringud leiavad, et kui sa ei tea kõige halvemat, on mahajätmine vähetõenäoline. Otsi internetist infot.

Kunagi pole liiga hilja 

Kümneid aastaid suitsetajastaaži ei tee mahajätmist raskemaks ega vähenda saadavat kasu. Uuringud näitavad, et suitsetamise mahajätmine isegi pärast 65. eluaastat toob märkimisväärset kasu tervisele ja pikendab eluiga.

Koosta kava 

Esimene samm suitsetamisest loobumiseks on otsustada, et soovid maha jätta. Aidata võib päeviku pidamine. Loetle üles põhjusi mahajätmiseks ja selgitusi, miks see pole seni toiminud. Pane tähele võimalusi stressiga toimetulemiseks.
Pane kirja loobumise hüved, igapäevased tunded ja mõtted.

Vajad sõpru

Palu toetust perelt, sõpradelt ja töökaaslastelt. Las nad saadavad sulle kirju ja teevad toetavaid telefonikõnesid. On palju kergem lõpetada, kui sõber sind selles toetab.

Kaasa spetsailistid 

Pea nõu arstiga ja palu infot selle osas, kus pakutakse personaalseid suitsetamisest loobumise programme. Abi leiad ka internetist, näiteks www.tubakavaba.ee ja www.enameitee.ee.

mm

Kommentaarid