Avaleht Tervis 7 lihtsat sammu pidevast väsimusest jagu saamiseks
7 lihtsat sammu pidevast väsimusest jagu saamiseks

7 lihtsat sammu pidevast väsimusest jagu saamiseks

7 lihtsat sammu pidevast väsimusest jagu saamiseksMoodsa aja kiire elutempo tekitab tihti väsimust. Talvel on väsimust rohkem ja sagedamini, sest külm ilm, lühikesed päevad ja pikad pimedad õhtud muserdavad sageli meeleolu ning tõstavad energia- ja motivatsioonipuuduse täiesti enneolematule tasemele.

Mida siis teha, et enda alla matvast väsimusest võitu saada? Alljärgnevalt seitse lihtsat sammu, mis sind selles aitavad.

  1. Leia väsimuse põhjus. Kui sa ei tea oma pideva väsimuse põhjust, on raske ka sellest täielikult vabaneda. Talveväsimust võivad põhjustada mitmed tegurid: ilmastikuolud, tööga seotud väsimus, liiga palju perega seotud kohustusi, liigne söömine ja joomine, füüsilise aktiivsuse vähesus või mõnikord isegi terviseprobleemid. Mõtle, mis sind segab ja alles siis saad asuda tegutsema, et olukorda muuta.
  2. Muuda toitumisharjumusi. Halvad toitumisharjumused võivad kindlasti olla väsimuse põhjuseks, eriti veel talvisel pühadeajal, mil ühtelugu sööme liiga palju ja pealegi veel toitu, mis on tervisele lausa kahjulik. Raske toit, nagu punane liha, kartulid, pasta või maiustused, n-ö istuvad organismis väga pikka aega, põhjustades väsimust ja energiapuudust, nii et me ei suuda teha midagi muud kui vaikselt istuda ja seedida. Muutes praegusi halbu toitumisharjumusi ja süües viis korda päevas kindlate vaheaegadega mõõdukaid portsjone, mis koosnevad tervislikest ja toitainerikastest toiduainetest, parandad kindlasti nii oma tuju kui ka energiataset.
  3. Hakka liigutama. Aasta külmemal ajal on väga kerge halbade harjumuste küüsi langeda ja passiivselt olesklema jääda, mis ongi väga tavaline väsimuse põhjus. Kes oleks võinud arvata, et olesklemine ja mitte midagi tegemine võib väsitada? Täpselt nii see igal juhul on. Mida passiivsem oled, seda laisemaks organism muutub. Seepärast on tähtis, et oleksid korrapäraselt füüsiliselt aktiivne, isegi talvel, kui ilm sulle vastu töötab. Aktiivselt liikuda saad nii toas kui ka õues: tee proovi ja näed, kuidas väsimus varsti kaob.
  4. Joo palju vett. Piisavas koguses vee joomine ei ole tähtis mitte ainult suvel, kui on palav, vaid ka külmemal ajal. Vesi on organismi korralikuks toimimiseks hädavajalik ja kerge vedelikupuudus võib samuti su tohutu väsimuse põhjuseks olla. Pea meeles: täiskasvanud vajavad iga päev 2–3 liitrit vett ja toidus olev vesi katab sellest vaid väikese osa, nii et pead jooma tihti, isegi kui sul pole eriti janu.
  5. Leia aega puhkamiseks. Juba sai mainitud, kui tähtis on olla aktiivne, kuid mõnikord on oluline ka puhata. Kiire elutempo on enamiku jaoks ka pühade ajal vältimatu ja sageli tuleb selle eest oma tervise ja heaoluga lõivu maksta. Stressiga toimetulek on keha ja vaimu jaoks väga koormav, mistõttu on väga oluline leida piisavalt aega puhkamiseks.
  6. Tuuluta korrapäraselt tube. See võib tunduda natuke imelik, aga pideva väsimuse põhjuseks võib olla ka see, et su kodus ei ole piisavalt värsket õhku. Külmematel kuudel kipuvad inimesed uksi-aknaid nii öösel kui ka päeval hoolega kinni hoidma, kuid see on kindlasti suur viga. Isegi kui väljas külmakraadid näpistavad, peaksid tube vähemalt paar korda päevas tuulutama. Võid seda teha hommikul või enne magamaminekut või mis veelgi parem – mõlemal juhul! Värske õhk selgitab pead ja täidab keha lisaenergiaga, nii et väsimusest jääb vaid halb mälestus.
  7. Mine arsti juurde. Kui miski ei aita ja tunned ikka kogu aeg väsimust, on võib-olla aeg arsti juurde minna. Muidugi on väsimus tihti meie tegude, passiivsuse või teadmatuse tagajärg, kuid vahel võib selle põhjuseks olla ka tõsine tervisprobleem. Kui leiad, et sinu eluviis on tervislik ja teed kõik õigesti, kuid väsimus ei taha kuidagi kaduda, ära kõhkle arsti juurde minemast ja nõu küsimast.

Allikas: Dormeo

Kommentaarid