Avaleht Tervis GOODNEWS KATSETAB! Jõusaali personaaltreener Roman Gritsanjuk peab ühtmoodi raskeks nii kaalu alandamist kui tõstmist
GOODNEWS KATSETAB! Jõusaali personaaltreener Roman Gritsanjuk peab ühtmoodi raskeks nii kaalu alandamist kui tõstmist

GOODNEWS KATSETAB! Jõusaali personaaltreener Roman Gritsanjuk peab ühtmoodi raskeks nii kaalu alandamist kui tõstmist

0

IMG_2391Tallinna TV saade “Terve Tervis” ja saatejuht Riina Reiman on taas Terase spordiklubis, kohal on ka portaali GoodNews ajakirjanikud Monika Kuzmina ja Joanna Müür, ja sedapuhku on jutuks jõusaal. Treener Roman Gritsanjuk ütleb, et igaüks, kellele meeldib treenida, nii mehed kui naised, leiavad jõusaalis tegevust.

“Mehed tahavad olla vormis ja tugevad, aga naised tegelikult kardavad suurteks saada, kuid samas on neil raskem ka lihasmassi kasvatada,” selgitab treener. “Naised tahavad olla ilusad ja pringid, käed ja tagumik on sellised kohad, mida nad tahavad vormis hoida ja ilusa vormi jaoks sobib jõusaal nii meestele kui naistele.”

Treeneri sõnul saab jõusaalis teha vägagi erinevaid harjutusi, kuid tähtis on seejuures ka inimese eluviis, toitumine ning jõusaal võib olla ka mingi ala lisatreeninguks. Kuivõrd Terases tehakse rühmatreeningud, siis võib daam, kes soovib oma tagumikku heas mõttes vormi ajada, lisada ka jõusaalis rassimise. Kui aga inimene on jõusaalis esimest korda või pole tal treeningmasinatel veel eriti kogemust, siis on mõistlik paluda abi ja nõu personaaltreenerilt.

IMG_2490

Õigem on kasutada personaaltreeneri abi

“Kui inimene tuleb esimest korda, ei tea ta, milleks on need masinad tehtud ja siis tasub pöörduda valve- või personaaltreeneri poole,” selgitab Roman. “Personaaltreener on parem, ta vaatab üle treenija tausta, tema tervise, uurib, mitu korda nädalas ta trenni tahab teha, mida ta peale jõusaali veel teeb, ja annab siis soovitused.”

IMG_2449

See, kui kaua personaaltreeneriga koos trenni teha tuleb, pole mingite reeglitega paika pandud. Mõned inimesed teevad seda treeneriga koos paar-kolm korda, mõned tahavad kogu aeg koos teha. “Inimene peab ise aru saama, kas ta juba oskab teha või mitte ja treeneriga saab ju alati nõu pidada,” pakub Roman. “Mõned arvavad, et saavad esimese korraga kõik selgeks, aga see on võimatu. Esimesel korral näitab treener ette ja teisel korral tulles on see juba ununenud — tavaliselt jääb õpetus kolmandal korral pähe.”

IMG_2434

Paljud jõusaalis tehtavad tüüpilised vead on tingitud teadmatusest. Romani jutu järgi tahavad inimesed alustada suuremate raskustega, aga kui tehnikatest midagi ei teata, ja hakatakse treenimata seljaga tegema kükke või tõstma raskusi, on see pigem ohtlik. Mõni jälle paneb tema tähelepanekuid mööda peale väikesed raskused ega pinguta üldse ning kui ei pingutata, pole ka trennist kasu. Personaaltreener ongi selleks hea, et tema paneb need asjad paika.

Kolm-neli kordas nädalas on parim

“On hea, kui inimene käib nädalas paar korda trennis, kuid tervisele see olulisi tulemusi ei anna, peab natuke rohkem pingutama, 3-4 korda nädalas ja kui on tõsisemad eesmärgid, siis ka viis korda,” õpetab treener. Kontoris töötavatele inimestele on mõistagi seegi kasulik, kui jõusaali jõutakse paaril korral, sest lisaks saab nii kaua trenni tulles õues liikuda, kuid 3-4 korda on siiski optimaalne.

IMG_2496

Jõusaali trennis käiakse selleks, et keha vormis hoida ja kaalu alandada, aga on ka neid, kes tahavad vastupidist tulemust, kaalutõstmist, enamasti lihasmassi kaudu. Sel juhul tuleb trenni teha suuremate raskustega ning korduste arv on väiksem ning sööma peab ka rohkem kui tavaliselt. Roman soovitab ka toidulisandeid ja proteiinijooke kasutada. Kui aga Riina uurib, kumb on kergem, kas kaalu tõsta või langetada,ütleb Roman: “Kaalu langetamine läheb mõnel inimesel kiiresti, teisel aga väga vaevaliselt. Kaalu tõstmine aga on väga raske töö, just lihaste saamiseks, niisama ei juhtu selle juures mitte midagi.”

Joanna sai enesest jagu

GoodNewsi ajakirjanik Joanna Müür ütleb, et ta on enamasti jõusaalist eemale hoidnud, kuna on olnud kimpus kaaluga ja tahtnud seda langetada, kuid talle tundus, et jõusaal pole justkui selle jaoks, vaid pigem ikka rühmatreeningud või jooksmine. “Samuti olen alati arvanud, et lõpuks näeb see üritus välja selline, et jalutan ühest saali otsas teise, hantlid käes ja üritan välja mõelda mõne harjutuse, mis oleks enam-vähem normaalne,” mõtiskleb Joanna.

IMG_2514

“Treener Roman tegi selgeks, et ka jõusaali treeninguga on võimalik kaalu kaotada ja näitas ette mitmeid harjutusi, millest võiks jõusaalis alustada. Tunnistan, et jõusaal on minu jaoks küll väga raske ja andis ikka kõvasti tunda, et pole seda kohta ammu külastanud.

Kõige enam soovitaksin inimestel, kes samuti kardavad jõusaali minna, hankida endale kas personaaltreener või mõni sõber, kes asjast rohkem teab, sest see annab julguse ja personaaltreeneril on siiski rohkem kogemust ja ka harjutuste pagas on suurem.”

Monika tegi alguses targa näo pähe

Portaali peatoimetaja Monika Kuzmina ütleb, et personaaltreeneri juuresolek ja nõuanded esimestel treeningutel annavad juurde turvatunnet, et olla kindel, kas harjutused saavad õigesti tehtud. “Olen varem jõusaalis küll treeninud, kuid mäletan selgelt, kuidas aastaid tagasi tuli saali peatreener pead raputades minu juurde ning näitas ette, kuidas tegelikult peaks treeningmasinat kasutama. Ega ma ise abi küsida küll tookord ei julgenud.

IMG_2439

Tegin esimestel päevadel lihtsalt tarka nägu ja püüdsin aimata, kuidas peaks. Mulle tundus, et teen trenni, aga nagu selgus, siis treenerile mitte. Muidugi polnud see õige käitumine, aga inimene kord on selline,” meenutab Monika esimest trenni. “Kujutan ette, et sama probleem võib ka teistel olla, et peas kumiseb mõte : ah ei hakka jõusaali minema, ebamugav on mitte osata neid kümneid treeningmasinaid kasutada ja küsida nagu ka ei taha, äkki jään lolliks. Julgemad mitteteadjad lähevad muidugi kohale ja siis jooksevad vähemalt jooksulindil.

Usun tõesti, et parim lahendus olekski alguses paluda treeneril mõned korrad kõike ette näidata ehk koos läbigi teha ja alles siis targalt targa näoga edasi treenida.”

IMG_2382

Nagu igal spordialal, nii on ka sedavõrd aktiivses joogas oluline sobiv riietus ja kaunitarid nautisid erilist joogat Lorna Jane brändi spordiriietes, mille edasimüüjaks Baltikumis on Active Wear Baltic OÜ.

Selle kaubamärgi taga on sportlik ja kaunis treener Lorna Jane Clarkson, kes olles pettunud igavate ja mitteinspireerivate spordiriiete valikust naistele, võttis ta kätte ja hakkas õmblema iseendale riideid. Tema disainitud riided saavutasid suurt tähelepanu naiste seas, kes treenisid tema käe all ja tänaseks ta esindab enamat kui lihtsalt spordiriideid — ta inspireerib naisi elama parimat elu.

VAATA VIDEOT!

Jüri Kukk

mm

Kommentaarid