Avaleht Tervis Kui palju on vaja liikuda?
Kui palju on vaja liikuda?

Kui palju on vaja liikuda?

Kui palju on vaja liikudaKui palju peab 70 kg kaaluv inimene tegutsema, et kulutada toiduga saadavat energiahulka?

Liikuma peab iga päev vähemalt 30 minutit. Liikumine on nii jalgsi käimine ja jalutamine kui ka tervisesport. Sobiva koormuse südamele ja
vereringele annab näiteks kiire käimine vähemalt 30 minutit iga päev või 2–3 korda nädalas 1 tund korraga.

Oluline on mõõduka intensiivsusega katkematu tegevus, nt käimine, jooksmine, suusatamine, sõudmine, ujumine, aeroobika, tantsimine, jalgrattasõit.

Regulaarne kehaline koormus

  • vähendab südame-veresoonkonna haigustesse haigestumise ohtu, muutes südame ja veresoonkonna ning lihaste töö tõhusamaks;
  • vähendab luuhõrenemise ohtu;
  • vähendab suhkurtõve ohtu, kuna suhkru ainevahetus paraneb;
  • reguleerib kehakaalu, kuna energiakulu suureneb ja rasvade ainevahetus paraneb;
  • langetab vererõhku;
  • parandab enesetunnet;
  • maandab stressi.

Et liikumine oleks tõhus ja nauditav

  • Vali endale kõige meelepärasem liikumise vorm.
  • Alusta väikeste koormustega.
  • Liigu regulaarselt samadel nädalapäevadel või kellaaegadel – see aitab järjepidevusele kaasa.
  • Kanna mugavaid riideid ja jalanõusid.
  • Vali jõukohane koormus.
  • Kui liigesed valutavad, võib sobida ujumine ja vesivõimlemine.
  • Harrasta aiatööd, koristamist, tantsimist, lume rookimist jm.
  • Sõida jalgrattaga, jookse, harrasta sportmänge, suusata.

Allikas: Kliinikum.ee

Kommentaarid