Avaleht Tervis LOOBUMISPLAAN! Nõuanded suitsetamisest loobumiseks
LOOBUMISPLAAN! Nõuanded suitsetamisest loobumiseks
Tervis
0

LOOBUMISPLAAN! Nõuanded suitsetamisest loobumiseks

0

suitsetamine2Järgnev tekst räägib küll suitsetamisest loobumisest, kuid sama plaani saab edukalt kasutada ka teistest tubakatoodetest loobumiseks.

Kahenädalase ettevalmistusperioodi vältel pea silmas järgmist:

  • Ära suitseta muu tegevusega samal ajal, vaid võta selleks eraldi aeg.
  • Ära kasuta puhkehetke kodus või tööl suitsetamiseks, tee seda hiljem eraldi.
  • Aseta sigaretid, välgumihklid, tuhatoosid ebaharilikesse paikadesse.
  • Kirjuta üles põhjused, miks sa tahad suitsetamisest loobuda.
  • Palu pereliikmetel ja sõpradel sinu läheduses mitte suitsetada või loobuda suitsetamisest üldse koos sinuga.
  • Määra lõpetamiseks kindel kuupäev, valmistu selleks tõsiselt ja pea tähtajast kinni.
  • Ära karda abi küsida. Loobumine on palju tulemuslikum, kui teed seda koolitatud tervishoiutöötaja tähelepanu all.

Neli esimest päeva on kõige raskemad, alljärgnevalt saad ideid ja nõuandeid, kuidas sellel ajal raskuseid ületada.

Esimene tubakavaba päev

  • Leia suitsetamisele asendustegevus – sport või miski muu
  • Ole aktiivne, külasta mittesuitsetavaid sõpru, mine jalutama, kinno, teatrisse.
  • Proovi vältida närvilisi olukordi.
  • Pea päevikut.

Teine tubakavaba päev

Sul tuleb võidelda võimaliku nikotiininälja vastu.

  • Joo 6–8 klaasi vett päevas.
  • Närvilises olukorras hinga kopsud sügavalt õhku täis, hoia mõned sekundid hinge kinni ja hinga seejärel rahulikult välja, soov halvasti öelda kaob hetkega!
  • Tegele spordiga, mine välja koos mittesuitsetajatega.
  • Näri suhkruvaba närimiskummi.
  • Hoidu magusast.
  • Kõik vaevused on mööduvad ja need annavad vaid märku nikotiinisõltuvusest ülesaamise protsessist.

Kolmas tubakavaba päev

Hakkad otsima ettekäändeid haarata uuesti sigareti järele. Pea vastu!

  • Kui suitsetad prooviks ka kõigest ühe sigareti, oled taas alustanud suitsetamist.
  • Ka madalama nikotiinisisaldusega sigaretid ei vähenda sõltuvust, sa saad tegelikult kätte sama palju nikotiini, sest tõmbad suitsu sügavamale ja hoiad seda kauem kopsudes.
  • Pea päevikut ja pane kirja põhjused, miks otsustasid suitsetamisest loobuda.

Neljas tubakavaba päev

Oled üle saanud kolmest kõige raskemast päevast!

  • Väldi kriisihetkede tekkimist nii kodus kui tööl – enne mõtle, siis ütle.
  • Hoidu rangelt alkoholist esimese kahe nädala vältel. Edasise kahe kuu vältel võid tarvitada väheses koguses alkoholi seltskonnas, kus keegi ei suitseta.
  • Loe üle raha, mis on kogunenud ostmata jäänud sigarettide arvelt ning arvuta kokku oma tulevikusäästud.

Allikas: tubakainfo.ee

mm

Kommentaarid