Avaleht Tervis Naha tervis ning nahaprobleemide leevendamine toitumisega
Naha tervis ning nahaprobleemide leevendamine toitumisega
Tervis
0

Naha tervis ning nahaprobleemide leevendamine toitumisega

0
Foto: MA Modelliagentuur / Paul Meiesaar
Foto: MA Modelliagentuur / Paul Meiesaar

Nahk on keha suurim organ, mida täiskasvanul on umbes 3,6 kg ja 2 m² jagu. Nahk kaitseb meid väliskeskkonna mõjude ja haigustekitajate eest, aitab tunnetada külma, kuuma ja valu, kontrollib vee ja soojuse tasakaalu, toimib erituselundina ning nahas toimub päikesevalguse toimel ka D-vitamiini sünteesimine. Meie kõigi nahk on erinev – ühel rasusem, teisel kuivem, kolmandal vistrikuline või veelgi tõsisemate probleemidega, kirjutab Teazy.ee.

 

Kuidas aga muuta oma nahka kaunimaks ja tervemaks?

Akne pole vaid teismeliste mure. See tekib, kui rasu ei pääse rasunäärmetest vabalt naha pinnale, seguneb surnud rakkudega ja ummistab poorid. Bakterid paljunevad, tekivad põletikud ning mädakogumikud. Äge põletik võib kahjustada ka kudesid ja lõpuks võivad tekkida armid.

Sageli on akne seotud hormonaalse tasakaalutusega, kõrge stressitaseme või pärilikkusega, kuid naha tervis peegeldab ka meie keha ja maksa puhastusvõimet, soolte tervist ja toidulaua tervislikkust. Õigest toitumisest ja organismi puhastamisest looduslike toodetega võib olla abi, et aknet leevendada või seda ära hoida.

Tihti keskendutakse akne leevendamisel vaid sagedasele näopesule, tugevatele näohooldusvahenditele ja ravimitele, kuid unustatakse samal ajal tegeleda tekkepõhjusega. Enne kangemate meetodite katsetamist võiks alustada just seedimise ja keha puhastusvõime parandamisest.

Kui kaua võtab aega, et näha tulemust?

Kuna naha uuenemiseks läheb minimaalselt aega üks kuu, siis tulemusi võib märgata alles pärast nelja nädalat järjekindlat tööd.

Kuidas on võimalik nahaprobleeme toitumisega leevendada?

1. On oluline jälgida tervisliku toitumise põhimõtteid, tasakaalustada veresuhkru taset ning mitte liialdada piimatoodetega. Vähendada tuleks ka alkoholi tarbimist ja stressitaset, jätta maha suitsetamine ja rohkem liikuda.

2. Võimalusel tuleks hoiduda väliskeskkonnast pärit kehavõõrastest ainetest nagu heitgaasid, raskemetallid, pestitsiidid, herbitsiidid, toidu lisaained, alkohol, tugev kodukeemia ja sigaretisuitsud. Need koormavad maksa ja nõrgestavad keha puhastussüsteemi. Tulemuseks võivad olla akne, põletikud, väsimus ja peavalud.

3. Väldi kõhukinnisust. Mida kauem toit sooles seisab, seda enam imenduvad sellest tagasi toksiinid, millest keha vabaneda üritab.

4. Toeta seedimist, et soolestikku ei jääks bakterite ülekasvu soodustavaid jääke. Seedimata toit on pidusöögiks halbadele soolebakteritele, võimaldades neil jõudsalt vohama hakata. Lisaks toodavad nad toksiine, mis soodustavad akne teket.

Allikas: “Süües saledaks” Sandra Leeben

mm

Kommentaarid