Avaleht Tervis Silwi Autoehitus tarnis Põhja-Eesti Regionaalhaiglale viis uut kiirabiautot
Silwi Autoehitus tarnis Põhja-Eesti Regionaalhaiglale viis uut kiirabiautot

Silwi Autoehitus tarnis Põhja-Eesti Regionaalhaiglale viis uut kiirabiautot

SilwiPõhja-Eesti Regionaalhaigla kiirabikeskus võttis mais kasutusele viis uut Silwi Autoehituse AS-is valminud Mercedes-Benz Sprinter kiirabiautot. Uute autodega osutatakse kiirabiteenust Raplas, Märjamaal, Jüris, Sakus ja Paldiskis.

Silberauto kontserni ettevõtete hulka kuuluv Silwi Autoehitus kohandas koostöös Põhja-Eesti Regionaalhaigla kiirabikeskusega viis Mercedes-Benz 319 CDI-d ümber kiirabi vajadustele vastavaks. Autod on varustatud automaatkäigukasti ning kolmeliitrise diiselmootoriga. Sõidukitel on moodne Eestis välja töötatud vilkursüsteem ning originaalsed tahvelarvutiga juhitavad elektroonikalahendused. Kõik ümberehitused on valminud vastavalt Eesti inseneride kavanditele ning on teostatud Eestis.

„Oleme pühendunud sellele, et pakkuda Eesti meditsiinitöötajale head Eesti toodet,“ ütles Silwi Autoehituse AS-i juhatuse esimees Tõnis Raamets. “Hindame kõrgelt koostööd Põhja-Eesti Regionaalhaiglaga, kelle väärtuslikud kogemused kiirabivaldkonnas on olnud aluseks pakutavate erilahenduste viimistlemisel ja täiustamisel. “

„Uutel kiirabiautodel on oluliselt suuremal määral vilkureid, mis teevad kiirabiauto alarmsõidul paremini nähtavaks ning see on väga oluline turvalisuse suurendamiseks, kuna autot märgatakse paremini,“ leidis Põhja-Eesti Regionaalhaigla kiirabikeskuse haldusjuht Kalle Kask. „Autos on erinevaid töötulesid, mis samuti on väga oluline patsiendi abistamisel.“

Kiirabikeskuse juhataja dr Arkadi Popovi sõnul on autode varustuses igati arvestatud nii patsiendi kui ka töötajate mugavuse ja turvalisusega abi andmisel ning patsiendi haiglasse transpordil. „Kiirabiautos on loodud kõik tingimused, et raskes seisundis patsient tunneks end sõidu ajal mugavalt ja turvaliselt. Samas on autos piisavalt ruumi ka meedikutele töötamiseks transpordi ajal,“ märkis dr Popov.

Varustuses olevad põhikanderaamid ja kühvelraamid on parendatud konstruktsiooni ja ergonoomikaga ning kasutusel ka nt lennutranspordil. See tähendab seda, et kui patsient on vaja üle anda ka reanimobiilibrigaadile või transportida lennutranspordiga, saavad kiirabitöötajad kasutada sama raami ilma patsienti ümber tõstmata.

Dr Popov rõhutas, et autodes on tagatud valmidus e-kiirabi tehnoloogia kasutusele võtuks ning samuti võimaldab kasutada telemeditsiini vahendeid: „Telemeditsiini lahenduse kasutamine tähendab seda, et väljakutsel olev brigaad saab vajadusel ööpäevaringselt konsulteerida Regionaalhaigla arstiga, kes näeb haiget ja tema tervisenäitajaid ekraanil ja saab vajadusel brigaadi juhendada“.

Keskmiselt läbib iga kiirabiauto aastas ca 100 000 km ning autod tuleb välja vahetada umbes 5 aasta järel. Vanemad autod jäetakse kasutusse reservautodena. Regionaalhaiglal on kasutuses 30 kiirabiautot – 17 põhiautot ning 13 varuautot.

Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI on Eesti levinuimaks kiirabisõidukiks.

Mercedes-Benz Sprinterid Põhja-Eesti Regionaalhaigla vajadustele vastavaks ehitanud Silwi Autoehituse AS on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, mis alustas tegevust 1996. aastal. Ettevõtte põhitegevusaladeks on tarbesõidukite ümberehitus. Suurema osa umber ehitatud tarbesõidukitest moodustavad kiirabiautod, bussid ning eritehnika. Silwi Autoehituse emafirma on AS Silberauto, mis esindab tuntud sõidukibrände Mercedes-Benz, Jeep, Lancia, Mitsubishi ja Fuso.

VAATA GALERIID!

Kommentaarid