Avaleht Tervis Uued tehnoloogiavidinad motiveerivad trenni tegema
Uued tehnoloogiavidinad motiveerivad trenni tegema
Tervis
0

Uued tehnoloogiavidinad motiveerivad trenni tegema

0

Lifeband Touch 2Kuigi tehnoloogia arengut peetakse üheks tänapäeva inimese istuva eluviisi põhjuseks, areneb tehnoloogia jõudsalt ka selles suunas, et motiveerida inimesi oma tervist hoidma ja füüsiliselt aktiivsed olema. Ka mitmed uuringud kinnitavad, et inimesed, kes kasutavad treeningute ajal mõnd tehnoloogiavidinat, usuvad, et nad on oma soovitud füüsilise vormi saavutamisel edukamad. Paljud inimesed kasutavad trenni ajal muusika kuulamiseks näiteks mp3-mängijat, kuid viimasel ajal on turule tulnud ka mitmeid uusi ja põnevaid seadmeid, mis aitavad mitte ainult treeningut toetada vaid ka oma keha paremini tundma õppida.

Üks suuremaid trende hetkel on kantavad seadmed, mis jälgivad keha erinevaid funktsioone. Neid on saadaval näiteks käepaelte, klõpsuga riiete külge kinnitatavate seadmete või ka kõrvaklappide kujul ning on disainitud nii, et neid võiks kanda igal ajal, mitte ainult treeningul. Seadmed oskavad mõõta selliseid peamisi vajalikke keha näitajaid nagu liikumiskiirus, põletatud kalorite kogus, pulss või isegi unemustrid. Uusimad randmel kantavad seadmed, nagu näiteks LG Lifeband Touch käepael, ühilduvad ka iOS või Androidi nutitelefonidega. Telefoniga ühendatud käepaela ekraanilt näeb teateid vastamata kõnede kohta või saab muuta telefonist mängitavat muusikat. Suurimaks motivaatoriks, miks seade nutitelefoniga ühildada on aga see, et treeninguid saab nutitelefoni salvestada ning nende abil järgmistes trennides oma progressi jälgida ja tulemusi parandada.

Heart Rate Earphones 1Lisaks treeningus kasutamisele on erineva disainiga seadmed ka aksessuaarina igapäevaselt kodus või kontoris kantavad. Mitmed tootjad pakuvad erineva stiili ja värvivalikuga käepaelu, millel on sisseehitatud puutetundlikud OLED ekraanid ning mis sobivad selleks, et nii tööl, kodus kui ka puhkehetkel oma tervisel silma peal hoida ning selle abil targemaid valikuid teha.

Pulsimõõtjad on head tööriistad inimestele, kes soovivad oma füüsilist vormi parandada. Pulsi jälgimine on oluline kahel põhjusel: edu saavutamine ja ohutus. Kui südame löögisagedus ei ületa treeningu ajal puhkeoleku pulsisagedust, siis ei ole treeningkoormus piisav. Kui aga pulss on väga kiire, võib treening olla liiga intensiivne ning põhjustada terviseprobleeme. Pulsimõõtja aitab silma peal hoida, et pulss oleks soovitud eesmärkide saavutamiseks treeningu ajal õiges vahemikus.
Aeroobse treeningu jaoks mõeldud uuematel jõusaalimasinatel on pulsi mõõtmise andurid juba sisse ehitatud, kuid välitingimustes treenimiseks on kantavad mõõtmisseadmed väga heaks abiks. Kõige levinum pulsimõõtja on käel kantav pulsikell, kuid alati võib valida ka mõne põnevama seadme. Näiteks LG toob peagi turule pulssi mõõtvad kõrvaklapid Heart Rate Earphones, mis toimivad nagu tavalised kõrvaklapid, kuid mis mõõdavad samal ajal kõrva seest ka pulssi. Selliseid seadmeid on samuti mugav kasutada nii treeningul kui ka muudel juhtudel, kui on vaja südametööd jälgida.

Üheks suurimaks plussiks tehnoloogia kasutamisel treeningutel on sotsiaalne faktor. Nutitelefonidega ühildamine võimaldab andmeid seadmete vahel sünkroniseerida ning oma sõprade või teiste treenijatega tulemusi jagada ja võrrelda. Enamik kantavaid seadmeid ühilduvad populaarsete nutitelefonide treening-rakendustega nagu näiteks Runkeeper, MyFitnessPal või LG Fitness. Treeningutele võistlusmomendi ja mängulisuse ning teistega tulemuste võrdlemine annab vormis püsimiseks lisamotivatsiooni. Kui veelgi enam motivatsiooni vaja, siis on isegi olemas rakendused, nagu näiteks Pact, mis küsib iga vahele jäetud treeningu eest reaalset rahalist trahvi.

mm

Kommentaarid