Avaleht Tervis Viis nippi unetuse vastu
Viis nippi unetuse vastu

Viis nippi unetuse vastu

0

Täiskuu või mitte, paljud meist teavad, mis tunne on, kui öösel magada ei saa. Uni ei tule, ega tule. Osa tukastab alles varahommikul ehk just siis, kui peaks juba ärkama hakkama. Unetus hakkab kiiresti mõjutama inimese vaimset kui ka füüsilist heaolu.

Unetuse kõige sagedasemaks põhjuseks on erinevad stressifaktorid ning teatud haigused, millega kaanevad näiteks kõvad valud. Osa inimestest segab oma unerütmi täiesti teadmatult ise. Kui unerütm on ebaregulaarne, on unetus juba uksele koputamas, vahendab Iltalehti. Mis siis unetuse vastu aitaks?

Regulaarne rütm

Proovi hoolt kanda selle eest, et läheksid nii nädala sees kui ka nädalavahetusel enam-vähem samal ajal magama. Mida regulaarsem rütm on, seda paremini magad ja erksamana ärkad.

Piira mõnuaineid

Suitsetajad magavad halvemini kui need, kes ei suitseta ja alkohol vähendab kiiresti une värskendavat mõju. Ka kofeiiniga tasuks ettevaatlik olla. Mõnedel rikub pelgalt hommikukohvi joomine ööune ära.

Mõtle, mida sa sööd

Päeval peaks eelistatult sööma juurvilju ja heledat liha või kala, sest kiiresti imenduvad süsivesikud väsitavad. Seetõttu võib näiteks pasta söömine lõunapausil olla halb mõte. Kerge õhtusöök on kasulik, sest näljasena ei tule und. Näiteks õhtu viimaseks eineks sobib väga hästi taimetee ja väike võileib. Kõhtu ei tasuks väga täis süüa, sest siis magad halvemini.

Aktiivsed päevad

Mida rohkem sa päeval ringi liigud, seda parem uni õhtul tuleb. Parim aeg liikumiseks on hommikul või õhtul kella 17-20 vahel. Väga palju hiljem enam sportida ei tasuks, sest keha peaks enne magama minemist saama korralikult maha rahuneda.

Rahulik meel

Kohe pärast tüli ei tasuks magama heita. Kui mõni asi painab meelt ja ei lase sul magama jääda, kirjuta see paberile üles. Sama trikk toimib ka siis, kui hommikul on ees ootamas midagi põnevat või sa pead palju asju meeles hoidma. Kui mure on paberil, ei pea sa seda meeles hoidma ja saad rahulikult magada.

Allikas: Buduaar 

mm

Kommentaarid