Avaleht Tervis 88 baari liitus vastutustundliku kampaaniaga „Kui võtad, võta vett vahele“
88 baari liitus vastutustundliku kampaaniaga „Kui võtad, võta vett vahele“

88 baari liitus vastutustundliku kampaaniaga „Kui võtad, võta vett vahele“

Novembris oli baaridel ja teistel meelelahutusasutustel võimalik taotleda Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liidu (ATML) kampaania “Kui võtad, võta vett vahele” raames märgist „Siin tarbitakse targalt“. Alkoholitarbimiskultuuri edendava tegevusega liitus tänavu 88 baari üle Eesti. „Siin tarbitakse targalt 2019“ tähistab, et lokaalis antakse alkoholi kõrvale tasuta vett.

Märgise “Siin tarbitakse targalt 2019” saanud baarid pakuvad alkoholi kõrvale vett, et ühe meetmena vähendada alkoholi liigtarbimisest tulenevaid kahjusid ning edendada mõistlikku alkoholitarbimiskultuuri Eestis. ATMLi tegevjuhi Triin Kutbergi sõnul näitavad kampaaniaga liitunud ning märgise saanud lokaalid ja restoranid head eeskuju ning annavad lihtsa, kuid väga olulise tähtsusega panuse inimeste heaolu ja tervise heaks.

Tänavu liitus kampaaniaga 88 baari. Kõige rohkem oli liitujaid Tallinnast ja selle lähiümbrusest, kus kokku oli 43 targalt tarbivat baari. Sellele järgnes Tartu 20 meelelahutuskohaga. Liitujate seas on asutusi, kes on kampaaniaga käinud kaasas algusest peale. Nendeks on näiteks Cheers Viljandi, Butterfly Lounge ja Paar Veini. Sel aastal olid ühtedeks uuteks liitujateks Fotografiska, SaTiir ja KAIF.

Novembrikuu alguses ATML-iga üheskoos asutusi üleskutsunud Fotografiska restoran ütles, et nende jaoks on oluline, et nende külastajad teaksid, et nad seisavad targa tarbimise eest. „Tänapäeval peaks külastajatele, eriti nendele, kes alkoholi tellivad, tasuta vee serveerimine olema iseenesestmõistetav. Seetõttu on ka oluline, et meelelahutusasutused üheskoos annaksid aktsioonile hoogu ja aitaksid head tarbimiskultuuri inimesteni viia,“ sõnas Fotografiska restorani juhataja Marika Tikas.

Kutbergi hinnangul võiks tulevikus kampaaniasõna levitamisel ja ööelu korrapidamisel oluline roll olla ka kohalikel omavalitsustel. „Tartu linnavalitsus on heaks eeskujuks era- ja avaliku sektori koostööst. Lisaks kasutada antud reklaampindadele, edastas Tartu linnavalitsus kõikidele linnas tegutsevatele baaridele üleskutse kampaaniaga liitumiseks. Rahuliku ööelu tagamine on üheks kohalike omavalitsuste ülesandeks. Lisaks on neil kõikide haldusterritooriumil tegutsevate meelelahutuskohtade kontaktid. Seetõttu võiksid just nemad ärgitada baare ja klubisid alkoholi vastutustundlikumalt serveerima,“ selgitas Kutberg.

Kutbergi sõnul on märgisega tunnustatud kohad saanud külastajatelt muidugi positiivset tagasisidet ning inimesed on hakanud üha julgemalt ka ise alkoholi kõrvale vett küsima. “Samuti on tore tõdeda, et kampaania lause ja põhisõnum „Kui võtad, võta vett vahele“ on inimeste seas kasutusele läinud. On väga oluline, et Inimesed ise oleksid samuti teadlikud võimalusest ja vajadusest küsida alkoholi kõrvale vett. Selliselt luuakse tervisele kasulik rutiin, mida tarbija järgib nii meelelahutusasutuses kui ka kodus,” lausus Kutberg.

Triin Kutbergi sõnul on alkoholile vee vahele joomine väike, kuid oluline samm, mis aitab piirata alkoholi liigtarbimist. “Vee joomine võimaldab aeglustada alkoholi tarbimise tempot ja vältida olukordi, kus inimesed alkohoolseid jooke tarvitades kiirelt purju jäävad,” lausus Kutberg. Lisaks rõhutab ta, et sellise praktika juurutamine ei ole oluline üksnes alkoholi liigtarbijate seas, vaid kõigi, kes vägijooki mingis koguses manustavad.

Teadlikkust, kuidas tarbida alkoholi mõistlikumalt ja ohutumalt, aitavad Eestis levitada ka suurimad jaeketid nagu – Prisma, Maxima, Aldar, ja COOP, lisaks CityAlko ja SuperAlko kauplused. Novembris jagasid ka Tallink Takso, Takso24 ja Tartus Välk Takso nädalavahetustel inimestele kokku 10 000 pudelit vett.

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liitu, mis esindab suuremaid alkoholitootjaid ja maaletoojaid Eestis, kuuluvad Altia, Liviko, Pernod Ricard, Prike, Remedia, Tridens, Amber Distribution, CocaCola HBC, Estonian Spirit, Avallone, Balmerk, Brown-Forman ja MOE.

Kommentaarid