1. Avaleht
  2. Tervis
  3. Harvardi ja Tallinna Ülikooli koostöös sündinud sotsiaal-emotsionaalse pädevuse veebikursust on läbimas juba ligi 1500 õpetajat
Harvardi ja Tallinna Ülikooli koostöös sündinud sotsiaal-emotsionaalse pädevuse veebikursust on läbimas juba ligi 1500 õpetajat

Harvardi ja Tallinna Ülikooli koostöös sündinud sotsiaal-emotsionaalse pädevuse veebikursust on läbimas juba ligi 1500 õpetajat

Peaasi.ee eestvedamisel on valminud esimene laiapõhjaline sotsiaal-emotsionaalsete pädevuste veebikursus Eestis, mis ühendab rahvusvahelise teadustöö tulemused ja Eesti hariduspraktika ning pakub õpetajatele konkreetseid oskusi sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamiseks iseendas ja õpilastes.

“Sotsiaal-emotsionaalsed pädevused, mida nimetatakse ka suhte- ja tundetarkuseks, on otseselt seotud nii kuritegevuse, sõltuvuste kui ka suitsiidide ennetusega. Kui inimene oskab märgata oma tundeid, neid mõista ja turvaliselt väljendada, kui ta oskab arvestada teiste tunnetega, ehitada usaldust ja lahendada konflikte, siis ennetame rohkem, kui me esmapilgul arvata oskame. Ennetame hetki, kus valu muutub vihaks, üksindus muutub sõltuvuseks, hirm muutub agressiooniks,“ selgitas Peaasi.ee haridusvaldkonna juht Marit Kannelmäe-Geerts.

Kui inimene oskab märgata oma tundeid, neid mõista ja turvaliselt väljendada, kui ta oskab arvestada teiste tunnetega, ehitada usaldust ja lahendada konflikte, siis ennetame rohkem, kui me esmapilgul arvata oskame.

Veebikursus on loodud õpetajatele, kuid sobib ka teistele laste ja noortega töötavatele spetsialistidele. Kursus annab selge ülevaate sotsiaal-emotsionaalsest pädevusest, pakub nii eneseanalüüsiruumi kui ka praktilisi näiteid, kuidas lastele ja noortele sotsiaal-emotsionaalseid pädevusi edasi anda.

Foto: Freepik

“Vahel tundub, et suhete ja tunnetega seotud oskused kujunevad justkui iseenesest või vähemalt eeldame seda, kuid tegelikult on sotsiaal-emotsionaalse pädevuses ja selle arengus mustmiljon põnevat aspekti ja võimalust, mida teades saame ise olla palju tõhusamad nii iseendaga kui ka oma suhetega toimetades ning palju paremad ka laste arengu toetamisel. Veebikursusega paotamegi ust sellesse põnevasse maailma,” rääkis üks kursuse loojatest SA Kiusamisvaba Kooli arendus- ja kvaliteedijuht Kristiina Treial.

Uuringud on näidanud, et sotsiaal-emotsionaalsete oskuste õpetamine aitab parandada nii hoiakuid, suhteid, õppeedukust ning klassi- ja koolikliimat kui ka vähendada ärevust, käitumis- ja sõltuvusprobleeme.

Veebikursusel osalenud õpetajad toovad kursuse suurima tugevusena esile praktilised tööriistad ja konkreetsed harjutused, mida saab tunnis hõlpsasti kasutada. Need tõenduspõhised sekkumised on sündinud Harvardi Ülikooli teadustöö põhjal ja kohandatud Eesti kooliellu Tallinna Ülikooli kaasabil.

Foto: Freepik
  • 10. juunil toimuval seminaril tutvustavad Harvardi Ülikooli teadlane Dr. Stephanie Jones, Rebecca Bailey ja Emily Stoltz sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamise tõenduspõhiseid meetodeid ning jagavad praktilisi tööriistu, mida õpetajad saavad kasutada.
  • Kursus on tasuta kõigile kättesaadav siin.