1. Avaleht
  2. Tervis
  3. Rahvusvaheliselt tunnustatud arstide teisene arvamus muutub kättesaadavamaks
Rahvusvaheliselt tunnustatud arstide teisene arvamus muutub kättesaadavamaks

Rahvusvaheliselt tunnustatud arstide teisene arvamus muutub kättesaadavamaks

Ravikindlustuse seaduses tagatud patsiendi õigus saada oma haigusloo osas teisest arvamust laieneb ravi- ja õnnetusjuhtumikindlustuse kaudu väljaspoole Eesti piire ning võimaldab edaspidi saada ka rahvusvaheliselt tunnustatud ekspertide arvamusi.

Teisene arvamus on teise tervishoiuteenuse osutajast eriarsti sõltumatu arvamus, mille eesmärk on anda hinnang juba määratud esmase arvamuse andnud eriarsti poolt ravikindlustatud isikule pandud diagnoosile, määratud ravimitele ja tervishoiuteenuse vajalikkusele, pakkudes vajadusel alternatiivi.

Foto: Freepik

Eesti Patsientide Liidu kinnitusel võib teisese arvamuse andjaks olla Eestis sama eriala tegevusluba omav eriarst või ka välismaine arst, kes omab vastavas riigis välja antud eriala tegevusluba või samaväärset dokumenti, mis tõendab tema erialast kvalifikatsiooni.

Alates uuest aastast on rahvusvaheliselt tunnustatud eriarstide arvamused eestlastele kättesaadavamad läbi BTA ravi- ja õnnetusjuhtumikindlustuse ja diagnose.me platvormi, mis koondab enam kui 160 erialaarsti 35 riigist.

„Diagnose.me ei asenda Eesti arsti raviotsuseid, vaid täiendab neid,“ selgitas Jana Mängel, BTA Kindlustuse isikukindlustuse tootejuht. „Meie eesmärk on anda klientidele täiendav kindlustunne, et nende ravi vastab rahvusvahelistele parimatele praktikatele. Samuti aitab see teenus vähendada ebakindlust, mis võib tekkida keeruliste diagnooside puhul.“

Foto: Freepik

Diagnose.me kaudu saavad kindlustatud isikud valida eriarsti, kirjeldada oma terviseseisundit ning jagada vajalikke meditsiinilisi andmeid (nt arstide kokkuvõtteid, MRT- või KT uuringuid ja vereanalüüside tulemusi), et saada rahvusvaheliselt tunnustatud arstilt oma seisundi kohta teisene arvamus. Mängeli sõnul ei ole vaja karta kas kõik vajalikud dokumendid on esitatud või mitte. “Kui mõni dokument puudub, võtab diagnose.me spetsialist kliendiga ühendust ja küsib lisa,” selgitas ta. Tavaliselt valmib eksperdi põhjalik raport 3–5 päeva jooksul ning vajaduse korral on võimalik saadud arvamuse põhjal esitada täiendavaid küsimusi. „Keeruliste terviseseisundite korral on oluline, et inimesed tunneksid end kindlalt,“ lisas Mängel. „Diagnose.me võimaldab saada sõltumatu ekspertarvamuse, mis võib aidata keerulistes olukordades paremaid lahendusi leida.“

Diagnose.me võimaldab saada sõltumatu ekspertarvamuse, mis võib aidata keerulistes olukordades paremaid lahendusi leida.

Diagnose.me pakub väärtuslikku tuge ka olukordades, kus patsient vajab täiendavat kindlustunnet oma terviseseisundi osas, ravi ei anna soovitud tulemusi või on diagnoos ebaselge. Kui seni valis kindlustatu teise arvamuse saamiseks kohaliku teise arsti arvamuse siis nüüd saab lisaks kasutada ka ülepiirilist kompetentsi ilma igasuguste geograafiliste või keeleliste piiranguteta.

Kuidas teenus töötab?

  • Kindlustatul peab olema kohaliku arsti poolt määratud diagnoos ja ravi.
  • Kindlustatu saab valida rahvusvahelise arsti, kes on spetsialiseerunud tema konkreetsele terviseseisundile. Vajadusel aitab platvormi meeskond arsti leidmisel.
  • Kindlustatud saavad jagada meditsiinilisi dokumente ja esitada oma küsimusi, mis aitavad erialaarstil teisese arvamuse koostamisel.
  • Valminud hinnang aitab kinnitada diagnoosi ja olemasolevat raviskeemi või kaaluda muid ravivõimalusi.