Eestlased armastavad enim araabika kohviube
Eesti juhtiv espressoettevõte KAFO võttis kokku möödunud aasta kohvitrendid ja statistika. Selgus, et eestimaalased soetasid kõige enam just araabika ube. Kokku müüs KAFO 2017. aastal ligi 3 miljoni kohvijoogi jagu kvaliteetset kohvi.
KAFO tootejuht Kristin Tenn märkis, et kuigi statistiliselt otsivad inimesed kauplustest kõige enam 100% araabika ube, saab tegelikult parima tassitäie, kui valida hoopis spetsiaalselt meelepärase kohvijoogi jaoks õige rösti- ja jahvatusastmega uba. “Kohvijoogid vajavad oma valmistusviisist tulenevalt erineva röstimisastmega ube ning järjest rohkem on kohvipoes näha inimesi, kes valivadki ube just selle järgi,” rääkis Tenn.
Eesti kohviturg on vaikselt kasvavas trendis ning oma rolli mängib kindlasti see, et pakkumises on üha enam erinevaid ja tarbijatele kättesaadavaid kohvi valmistamise vahendeid alates mitmesugustest espressomasinatest kuni käsitöökohvi toodeteni.
Kohvikoolitaja Annika Andreseni sõnul on kohvijoojad muutunud aastate jooksul teadlikumaks ja uba ei valita enam pelgalt hinna järgi. “Kohtan igapäevaselt inimesi, kes juba teavad, mis on Aeropress või Hario V60 ning mõistavad, et filtrikohv võib samuti olla suurepärane,” rääkis Andresen, täpsustades, et tegu on käsitöökohvide jaoks vajalike valmistusvahenditega.
Andreseni sõnul pole vaja aga muretseda, et klassikalised kohvijoogid asenduvad uutega. “Näeme meie kohvimüügist, et endiselt on Eestis au sees Itaalia kohvikultuur ning nende kohvijookide fännide arv aina kasvab. Espresso ja cappuccino on endiselt moes.”
Kohvi tarbimine on väiksel tõusuteel kõikjal maailmas. Möödunud aastal näitas kohviubade turg väikest kasvu ning hinnanguliselt kasvab kohvituru kogutoodang 2017/2018 hooajal vähemalt 0,7%, 158,78 miljoni kohvioa kotini. Iga päev juuakse maailmas umbes 1,4 miljonit tassi erinevaid kohvijooke. Eestlane panustab antud statistikasse keskmiselt 4,5 tassitäie kohviga päevas.