Mahekaupluse juht Helina Hint: väga paljudel inimestel tervis ei luba kasutada tavatooteid
Jõukuse kasvades on inimesed hakanud üha enam rõhku panema elukvaliteedile ja kindlasti on suur osa selles tervislike toodete tarbimisel. Sestap koguvad üha enam populaarsust mahetooteid müüvad ettevõtted ning üheks selliseks on mahe-, öko- ja loodustooteid pakkuv Mahekauplus.eu.
Internetipoena töötav mahekauplus tegutseb juba viis aastat, viimased poolteist praeguste omanike juhtimise all, arenedes jõudsasti – kaubavalik on pidevalt täienenud. “Meie eesmärgiks on inimeste aega kokku hoida: toome tarnijate käest kaubad, komplekteerime ja saadame SmartPostiga inimesele kõige mugavamasse pakiautomaati. Püüame ühel heal päeval jõuda eesmärgini, et 90% Eestis müüdavatest mahetoodetest on ka meie poe valikus olemas,” räägib e-poe omanik Helina Hint.
Sööme selleks, et elada
Küsimus, miks üldse tarbida mahetooteid, sealhulgas mahetoitu, ei tundu enam päevakorras olevat. Mõni inimene aga kahtleb siiski veel, kas pakutavad asjad on nii head, kui reklaam ütleb. Helinal on selle kohta selgitus: “Väga paljudel inimestel tervis ei luba kasutada tavatooteid ja järjest enam tuleb tagasi mõtteviis, et sööme ikka selleks, et elada, mitte vastupidi. Ja kes siis ei tahaks hästi elada? Elukvaliteet loeb!” Ta lisab, et ükski mahetoode ei ole nagu valuvaigistina müüdav tablett, mis võtab häda ära poole tunni jooksul, vaid need mõjuvad pikaaegsel tarbimisel ja enamasti ikka parema enesetunde näol.
Mahetoodete tarbijad teavad, et tervislik toitumine eeldab suuremaid kulutusi. Mahetooted on kallimad ennekõike seetõttu, et nende tootmisel ei tohi kasutada tootmist lihtsustavat keemiat. Näiteks mahetoidu kasvatamisel tuleb taimehaiguste ja kahjurite vastu võidelda teiste vahenditega, loomad ei tohi saada kiiresti priskust lisavad söödaühendeid. Töömahukamad võtted kasvatavad hinda.
“Olen nõus, et algul riiulil kahte toodet võrreldes on mahetoote hind kõrgem. Hiljem on aga tavatooteid tarbides apteegis kulutatud summad suuremad. Lõpuks hinnas vahet pole, tervises aga küll,” kommenteerib Helina Hint.
Alustada võib ka tasapisi
Mahekauplusest ostetakse ja tellitakse toodete osas kõige rohkem kodukeemiat, “supertoitusid” ja kõikvõimalikke nahahooldustooteid nagu kreemid, seerumid jne. Püsikliente on e-poel umbes 2500 ja nende hulk kasvab pidevalt. Helina Hint ütleb, et mahetoodete mõiste pole inimeste silmis devalveerunud, küll aga on tooted järjest enam kättesaadavaks muutunud, palju tooteid müüakse juba ka tavapoodides. Inimeste teadlikkus on tema hinnangul palju suurenenud. Praegu pakutavatest toodetest pole kodumaiste osa küll eriti suur ja see võiks mahetoodete pakkuja arvates olla tunduvalt suurem.
Helina Hindil on mahetootehuvilistele ka omad soovitused. “Ma ei arvagi, et inimesed peaksid üleni “ökoelu” peale minema, kuid oma tervise huvides võiks alustada mõnest üksikust tootest, näiteks sool, ja kui meeldib, siis lisada veel mõned, mis pikas perspektiivis ongi juba parem elukvaliteet,” selgitab ta. “Ise ei ole samuti ökoinimene, kuid tooted, millised olen kodus tervislikumate vastu vahetanud, on minu perele meeldinud. Meie pere igapäevased ökotooted on chiaseemned, Himaalaja sool, palmisuhkur, speltajahu, kookosrasv, kakaovõi, spirulina tabletid, kätepesuvaht, näo- ja kehakreemid ja šampoonid-palsamid. Plaanis on vahetada välja ka kodukeemia.”
Mahekaupluse pakkumised
Mahekaup on e-poes sõbralike hindadega. Kui soovid naturaalseid tooteid nagu kosmeetika, juuksehooldus, parfüümid, hügieenitooted, kõiksugused kreemid nii nahale, kehale ja näole, erinevad õlid ja salvid, kodukeemia, lastesõbralikud tooted, erinevad toiduained, ravimid, küünlad, idandamisnõud, lemmiklooma hooldusvahendid, siis oled õiges kohas. Meie kaubavalik täieneb pidevalt.
Täpsem info on leitav SIIT!
Artikkel avaldatud ajalehes Terviseleht