Eestlased eelistavad aina tervislikumaid saiatooteid
Eesti inimesed söövad aina vähem traditsioonilist saia, eelistades pigem tervislike lisanditega pagaritooteid. Kui 2005. aastal moodustas valge saia osakaal ligi 35%, siis tänavu on see vaid veerand kõikidest Eesti pagaritoodetest.
Fazer Eesti müügidirektori Vladimir Sapožnini sõnul on kõikide pagaritoodete lõikes just traditsiooniline valge sai teinud viimasel kümnendil läbi suurima languse. “Eestlased on hakanud tunduvalt rohkem tarbima täisteratooteid, röstsaiu ja kukleid ning eelistavad saiu, mis sisaldavad erinevaid tervislikke lisandeid nagu seemned, kliid ja terad,” sõnas Sapožnin ning lisas, et see motiveerib ka leivatootjaid turule tooma tervislikemaid alternatiivne ning arendama olemasolevat tootevalikut.
Kuigi Eesti pagaritööstuse üks vanemaid tooteid, tänavu 21. sünnipäeva tähistav traditsiooniline Fazeri Kodusai on juba aastaid olnud ettevõtte enimostetud saiatoode, tõi Fazer tarbijaeelistustele vastates augustis turule kolm tervislikumat täistera Kodusaia röstsaia. Uute e-ainevabade röstide retseptides on suurt rõhku pandud just mineraalide ja vitamiinirohketele lisanditele. Lisaks klassikalisele röstsaiale leiab valikust seemnetega rösti, mis sisaldab päevalille- ja linaseemneid ning India safraniks peetavat kurkumit ehk kollajuurt. Madala suhkrusisaldusega kliidega Kodusaia röstsai sisaldab aga hulgaliselt soolte tööd soodustavaid nisukliisid.
Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning esindatud ollakse kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades. Ettevõte hoiab täna Eesti pagaritoodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2014. aastal 18,5 miljonit eurot.