Harvardi teadlased jagavad sotsiaal-emotsionaalsete oskuste alaseid teadmisi Eesti õpetajate ja koolijuhtidega
Harvardi Ülikooli hariduse ja laste arengu professor dr Stephanie Jones ja teadusuuringute koordinaator Sophie Barnes uurivad sotsiaal-emotsionaalsete oskuste toetavate sekkumiste mõju. Kohtumistel ja seminaril tutvustavad nad sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamise tähtsust ja mõju õpilastele.
„Uuringud näitavad, et sotsiaal-emotsionaalsed oskused mõjutavad õpilaste heaolu ja ka õppeedukust. Seda mitmes mõttes: õpilastel, kes on sotsiaal-emotsionaalselt pädevamad, on suurem tõenäosus omada häid suhteid eakaaslastega, tunda ennast kooliga rohkem seotuna, olla rohkem motiveeritud õppima ja sellest tulenevalt saada ka paremaid õpitulemusi,“ rääkis Peaasi.ee haridusvaldkonna juht Marit Kannelmäe-Geerts.
Uuringud näitavad, et sotsiaal-emotsionaalsed oskused mõjutavad õpilaste heaolu ja ka õppeedukust.
„Sotsiaal-emotsionaalne pädevus, mida võib nimetada ka 21. sajandi oskuseks on kõik see, mis meid inimestena toetab – meie suhet enda ja teistega. Ilma nende oskusteta võib meil akadeemiliselt olla vägev kohver kaasas, aga meil on keeruline seda rakendada, kui sotsiaal-emotsionaalsete oskuste pagas tühi. Seda nii koolis kui ka hilisemas töö- ja pereelus,“ selgitas Marit Kannelmäe-Geerts.
Sotsiaal-emotsionaalne pädevus hõlmab teadmisi, oskusi ja hoiakuid, mis aitavad inimestel teadlikult ja paindlikult juhtida enda emotsioone ja suhteid, toetades paremat arusaamist endast ja teistest. See pädevus soodustab häid suhteid ning emotsioonide tõhusat juhtimist, mis omakorda toetab vaimset tervist ja eluterveid suhteid ka täiskasvanueas.
Sotsiaal-emotsionaalne pädevus hõlmab teadmisi, oskusi ja hoiakuid, mis aitavad inimestel teadlikult ja paindlikult juhtida enda emotsioone ja suhteid, toetades paremat arusaamist endast ja teistest.
„Dr Stephanie Jones ja tema uurimisgrupp uurib ja mõtestab sotsiaal-emotsionaalset pädevust väga süsteemselt. Tema tööd on mõjutanud olulisel moel ka Eestis kasutusel olevat sotsiaal-emotsionaalse pädevuse määratlust ning selle rakendumist koolides,“ rääkis Tallinna Ülikooli hariduspsühholoog Elina Malleus-Kotšegarov.
„Tegemist on tänapäeva kõige hinnatuma teadlasega sotsiaal-emotsionaalsete pädevuste valdkonnas,“ lisab õpetaja ja haridusteadlane Triin Ulla, kelle sõnul aitavad sotsiaal-emotsionaalsed pädevused luua turvalisemat õpikeskkonda ilma milleta pole ka aine õppimine eriti võimalik.
- Harvardi teadlased esinevad 11. oktoobril Tartus toimuval õpetajate seminaril „Suurte eesmärkideni jõuame väikeste sammude kaupa“.
- Nädala alguses toimuvad kohtumised koolijuhtide, haridusvaldkonna partnerorganisatsioonide ja Tallinna Ülikooli teadlastega, et luua koostöösuhteid ja -plaane järgnevateks aastateks.
- Harvardi teadlaste visiidi elluviimist toetab Balti-Ameerika vabaduse fond Baltic-American Freedom Foundation (BAFF) ja Haridus- ja Teadusministeerium.