Avaleht Tervis Liigeshaiguste ennetamine
Liigeshaiguste ennetamine
Tervis
0

Liigeshaiguste ennetamine

0
Foto: Kerli Zirk
Foto: Kerli Zirk

Kuigi liigeste kulumine on paratamatu, saab seda rohkemal või vähemal määral ka pidurdada.

Esimene ja kõige olulisem on traumade ja ülekoormuse vältimine. Oluline on igapäevane mõõdukas kehaline aktiivus nagu käimine, ujumine, võimlemine – lihaste tugevdamine aitab liigesed tervematena hoida. Kehakaal tuleb kontrolli all hoida – liigsed kilod on koormaks ka liigestele. Suitsetajatel on suurem oht haigestuda mitmetesse liigeshaigustesse – seepärast loobu suitsetamast ja soovita seda teistelegi. Sööge iga päev puu- ja juurvilju.

Oluline on välja ravida põletikukolded – seda nii hammastes-igemetes, kui mujalgi. Reumaatiliste liigeshaiguste üheks põhjustajaks-käivitajaks on hakatud pidama ka viirushaigusi ja pikaajalisi põletikukoldeid.

Esimesi liigeste kulumise nähte saab leevendada mitmesuguste apteegis müüdavate preparaatidega, luuhõrenemise vastu aitab kaltsium. Reumaatiliste haiguste raviks on viimasel ajal kasutusse tulnud uue põlvkonna ravimid – bioloogilised preparaadid.

Kui aga liigesevahetuseks läheb, siis ei tohi taastusravi ja uusi trombivastaseid ravimeid ära unustada! See väldib tüsistusi ja võimaldab paremini taastuda. Saada on väga huvitavaid ja praktilisi abivahendeid neile, kellel liigesed reumaatilistest haigustest kahjustatud, kui ka neile, kes on liigesevahetuse operatsiooni juba läbinud.

Allikas: Terviseleht

mm

Kommentaarid