Avaleht Tervis Sööge end nooremaks
Sööge end nooremaks
Tervis
0

Sööge end nooremaks

0
Foto: Riina Vaikmaa

Mõned väikesed muudatused söögisedelis võivad kiirelt noorendada teie loomulikku kaunist välimust.

Me kõik vananeme ja seda fakti ei saa muuta ükskõik kui suures koguses kosmeetika, ilusüstid ega -kirurgia. Kuid te võite turgutada oma keha ja võidelda õige toitumise abil vanadusega parimal võimalikul moel. See tähendab tervislikku tasakaalustatud menüüd, mis sisaldab eluks vajalikke vitamiine ja mineraale.

Eelistage praktikas järele proovitud tervislikke koostisained

Samuti järgige järele proovitud ja katsetatud tervislikku dieeti – rohkelt puu- ja köögivilju, lahjat proteiini ja mitte väga palju rasva ja suhkrut. Noorusliku välimuse säilitamiseks proovige spetsiaalseid toite, millel on tõestatud mõju. Näiteks tomatid: meditsiinilised uuringud tõendavad jätkuvalt, et lükopeen, s.o aine, mis annab tomatitele nende punase värvuse, omab võimsat antioksüdeerivat toimet, mis kaitseb nahka kahjustuste eest, aitab säilitada nooruslikku välimust ja aitab isegi ennetada teatud vähivorme. Kõige parem viis tomatis sisalduvate ainete omastamiseks on süüa töödeldud, kontsentreeritud tomatipastat, mis tähendab, et antud juhul on pitsa tervislikum kui salat.

Toituge mitmekülgselt

Räägitakse ka paljudest imetoitudest, mida mõned toitumisspetsialistid nimetavad imevahendiks, kuid kas te mäletate veel mustikate hullust ja granaatõuna menu? Kuid nende ühegi kohta ei ole just palju vettpidavaid argumente. Koostage oma menüü nii, et see sisaldab võimalikult palju erinevaid värskeid puu- ja köögivilju. Mida rohkem värve on teie taldrikul, seda parem, kuna see tähendab, et teie menüüs on lai valik erinevaid toitaineid.

Parimad hommikusöögid

Hommikusöök on parim aeg puuviljade söömiseks – peotäis marju, tükeldatud banaan, mõned rosinad või kuivatatud jõhvikad annavad organismile hommikul vajalikku jõudu ja valmistavad teid ette tervislikuks päevaks. Võtke sellest olulisest söögikorrast kõik, mis võimalik, kasutage põhitoiduks putru või mõnda muud kaerast valmistatud toitu. Kaer sisaldab erilist, hästi omastatavat kiudainet beetaglükaani, mis aitab alandada kolesteroolitaset ja tugevdab südant.

Suurepärased õhtusöögid

Maitsev ja kiire õhtusöök päeva lõpus aitab samuti pärssida keha vananemisprotsesse. Lisage praele veidi tofut, mis annab organismile madala rasvasisaldusega proteiini ja sisaldab ka taimseid östrogeene, mis aitavad hiljem vältida luude hõrenemist. Või valige lõhe, makrell, tuunikala või mõni muu kala, mis sisaldab rikkalikult oomega-3 ja oomega-6 rasvhappeid, mis tugevdavad südant ja stimuleerivad immuunsüsteemi. Tehke sellest kõigest salat, valage peale oliiviõli, sidrunimahla ja lisage veidi küüslauku ning teie menüü sisaldab veel kolme ainet, mis aitavad ennetada vananemist.

Allikas: www.tarkvalik.ee

mm

Kommentaarid